הומדיקל: מביאים רפואה ובריאות הביתה

רופא עד הבית

זוכרים את "הזקנה במסדרון"? אתם יכולים למנוע מיקיריכם את הסיטואציה המעליבה הזו. קבלו את מהפכת האשפוז והטיפול הביתי שמובילה חברת הומדיקל, באמצעות צוותים רפואיים בכירים המגיעים עד למיטת המטופל או המטופלת בביתם, בחדרם, בחיק משפחתם

"ההחלטה לאשפז את אמא בבית במקום בבית חולים, היא אחת הטובות שקיבלנו. כשאמא בבית, ובני המשפחה סביבה, היא רגועה ושמחה יותר. היא שומעת את קולות הנכדים משחקים בסלון, מריחה את הבישולים שלנו, משוחחת איתנו. גם אנחנו רגועים, עוטפים אותה באהבה, ויכולים להשגיח עליה בעצמנו", מספרים נחום וגלית, ילדיה של שרה. כל השמות בכתבה בדויים, כמובן, אבל הסיטואציה אמיתית.

נשים וגברים רבים בוחרים כיום להיעזר בשירותי רפואה עד הבית. ובפרט בתקופה שלאחר הקורונה, בגלל החשש מחשיפה לזיהומים בחדרי המיון העמוסים, במרפאות ובמחלקות אשפוז. שלא לדבר על הצפיפות. זוכרים את "הזקנה במסדרון"?

שירותי רפואה עד הבית הניתנים על ידי הומדיקל כוללים את כל מה שנחוץ – לאשפוז, ושיקום בבית – , אחיות ואחים מוסמכים, רופאים מומחים, פיזיותרפיסטים, מרפאים בעיסוק, קלינאי תקשורת, דיאטניות, בדיקות מעבדה, שירותי דימות, כלומר בדיקות רנטגן ואולטרה-סאונד. כל זאת מבלי לעזוב את הבית, את המיטה, את הנוחות ואת הקרבה למשפחה.

שרה היא חולת סוכרת בשנות ה-70 לחייה. כבר שנים שהיא מתמודדת עם המחלה, אך סוכרת היא מחלה פרוגרסיבית, מתקדמת, ובשנתיים האחרונות מצבה של שרה הולך ומחמיר. היא עברה אירוע מוחי, צנתור למניעת התקף לב, מתקשה ללכת ולתפקד. בחצי השנה האחרונה לקתה בדלקת בדרכי שתן נזקקה לטיפול אנטיביוטי דרך הוריד.

"ידענו שאשפוז נוסף הוא רק עניין של זמן. עוד לפני פרוץ הקורונה הבנו, שכשזה יקרה לא ניתן לאמא להיות מאושפזת בבית חולים. לא רק בגלל הסיכון לזיהומים וכמובן – בגלל החשש מקורונה, אלא בגלל שראינו כמה היא אומללה בבית החולים. מנותקת מהמשפחה, ממש ראינו אותה דועכת באווירה ובסביבה של בית החולים עמוס. היא נכנסה לדיכאון, התקשתה לאכול, מיעטה להתקלח וחששה לבקר בשירותים של בית החולים. הרגשנו חסרי אונים ומיואשים", מוסיפה גלית, פסיכולוגית במקצועה.

לכן, כששרה נזקקה שוב לאשפוז הסבה המשפחה את חדר השינה של שרה לחדר טיפולים ביתי. "חשבנו שיהיה לא קל, התפלאנו לגלות שזה הרבה יותר פשוט מכפי שחשבנו", מתאר נחום. "אמא קיבלה טיפול פנטסטי, מקצועי ומסור,

הזדקנות האוכלוסייה, ביחד עם משבר הקורונה, גורמים לרבים לחפש אלטרנטיבה לאפשרות של שהייה בבית חולים או בשיקום רפואי. לצערנו, ישנן לא מעט סיבות לאשפוז במהלך החיים, ובמיוחד בגיל מבוגר: שבר בירך, אירוע מוחי או לבבי, מחלה זיהומית, כרונית או חלילה סופנית, הם אירועים שמתרחשים בכל משפחה, ולאו דווקא בקרב המבוגרים.

שירותים וטיפולים רפואיים שניתן לקבל

על כן, כדאי להכיר את השירותים הרפואיים השונים שניתן לקבל ואת הבדיקות והטיפולים שניתן לבצע בבית. HOME CARE – שירותי אשפוז, בדיקות, טיפולים ושיקום בבית הוא מושג חדש, יחסית. מאחורי הביטוי עומד מערך שלם של טיפולים ובדיקות הניתנים על ידי צוותים רפואיים ופרה-רפואיים, הטובים והמקצועיים ביותר שיש.

השירות כולל פתרונות רפואיים המותאמים לצרכי המטופל או המטופלת, שכמובן נותנים מענה ושקט לבני המשפחה המודאגים. שירותי אשפוז ביתי מתאימים במיוחד כחלופה לאשפוז ולאחר אשפוז, לצרכי החלמה או שיקום כמו לאחר ניתוח, אירוע מוחי, אי ספיקת לב, וגם במקרים של דלקת ריאות, דלקת בדרכי השתן וצלולטיסיס. כמו כן, אשפוז ביתי מתאים למי שזקוקים לבדיקות שונות לעתים קרובות או לטיפול של רופא מומחה. כמו גם לחולים סיעודיים ולחולים אשר נוטלים תרופות רבות ונוטים לבקר לעתים מזומנות אצל רופאי משפחה או רופאים מומחים. השירות כולל גם טיפול פיזיותרפי או ריפוי בעיסוק, ייעוץ סוציאלי ושירותי סיעוד לכל אורך היממה.

במסגרת השירות, הומדיקל מציעה מערך השגחה 24/7, מעקב סדיר אחר מצב המטופלת או המטופל. ממש כמו זה שניתן בבית החולים – בלי לצאת מהבית. באופן נוח, בטוח ומכבד.