למי מיועד אשפוז בית?

למי מיועד אשפוז בית

אשפוז בית מהווה פתרון חלופי ואיכותי לשיטת הטיפול הציבורי. אנו עדים בתקופה האחרונה לדרישה הגוברת מצד מטופלים למתן שירותי בריאות במסגרת הביתית ולכך סיבות רבות ומגוונות. אם כך, מזה בכלל אשפוז ביתי? למי הוא מתאים ומה הוא מצריך מכם? כל זאת ועוד בעמוד שלפניכם.

אשפוז ביתי, בדומה לאשפוז במוסדות הרפואיים המסורתיים, מאפשר למטופלים רבים לקבל שירותים רפואיים נרחבים על ידי צוותי רפואה הכוללים רופאים, אחיות ומטפלים אחרים. את הטיפולים ניתן לקבל באמצעיים טכנולוגיים ומכשור רפואי אותו מנייד הרופא המטפל במידת הצורך – לא פעם מהווה האשפוז הביתי חלופה מצוינת עבור מי שנזקק לאשפוז בשל מחלות זיהומיות, מחלות כרוניות, בעיות אורטופדיות מגוונות הקאות יתר בהריון ועוד.

האשפוז הביתי מוענק למטופל במסגרת סל הבריאות כך שאם אתם מרגישים צורך לקבל שרותי אשפוז בית פרטי, נכון לגשת אל הרופא המטפל ולקבל לשם כך הפנייה. גם אדם אשר התאשפז המוסדות רפואיים שונים, רשאי לגשת אל רופא המחלקה ולבקש העברה לאשפוז ביתי.

למי מתאים האשפוז הביתי

אשפוז בית נכון להיום, מתאים אך ורק לאוכלוסייה הבוגרת, דהיינו מי שחצה את גיל 18 ומצבו הרפואי מוגד יציב – לא קיים סיכון להידרדרות מיידית במצבו הרפואי וכזה שיצריך אשפוז במחלקה לטיפול נמרץ / החייאה וכיוצא בזאת. במקביל לאמור, אשפוז בית מתאים עבור מטופל אותו מלווה דמות טיפולית לרבות בן משפחה, אחות סיעודית וכן הלאה – האשפוז מצריך השגחה וטיפול 24 שעות ביממה.

האם אשפוז ביתי מכוסה על ידי המדינה

האשפוז מכוסה על ידי סל הבריאות הממלכתי, כך שקופת החולים בה חבר המטופל תכסה את עלות השרות כל עוד הוא אושר על ידה. מטופלים אשר זקוקים לטיפול חריג לרבות חיבור למכשירי הנשמה (BIPAP) מתבקש לבחון את ההתוויות הנהוגות בסל הבריאות.

שרות הוספיס – מטופלים שמועברים לשרותי הוספיס בשל מחלה חשוכת מרפא רשאים על פי רוב לקבל אשפוז בבית. גם שרותי שיקום יכולים להתממש במסגרת אשפוז ביתי אך זאת בתנאי שהומצא אישור על ידי קופות החולים וניתנה המלצה על ידי הצוות הרפואי המטפל.

היתרונות של אשפוז ביתי

כל מי שבוחר להתאשפז בביתו זכאי ליהנות מיתרונות מגוונים ביניהם:

  • נוחות – האשפוז במגרש הביתי של המטופל מאפשר לו להמשיך ולהתנהל בסביבה המוכרת לו וכפועל יוצא בסביבה שנוחה לו. לעיתים השהות בבית מאפשרת למטופל להתמודד טוב יותר עם המגבלות שהובילו אותו לאשפוז.
  • תמיכה רחבה יותר – לעיתים ובעיקר במקרים של אשפוזים פסיכיאטרים, האשפוז הביתי מאפשר למטופל לקבל תמיכה נכונה ומדויקת יותר עבורו. במקביל חשוב להבחין כי השהות בסביבה המוכרת והבטוחה של המטופל, מאפשרת לו להתמודד טוב יותר עם מצבו הרפואי ולהביא לשיפור במצבו הפיזי ומצבו הנפשי גם יחד.
  • שהות עם בני המשפחה במרחב הביתי תורמת גם היא למצב הרוח ולשיפור במצב הבריאותי של המטופל. אין ספק כי נוכחות בני המשפחה בסביבת המטופל מסייעת משמעותית לשיפור במצבו הבריאותי של המטופל.
  • פיקוח רפואי מקיף ומקצועי – הצוות הרפואי מצוי בסביבת המאושפז לכל אורך השהות ברמה היומיומית כך שהוא מזהה שינויים במצבו ומתאים את הטיפול הראוי.
  • קשר אישי – הטיפול האישי של הרופא המטפל בביתו של המטופל מאפשר להם לרקום יחסים קרובים חמים ואישיים יותר אשר תורמים רבות לחוויית הטיפול וכפועל יוצא להחלמה.

חברות אשפוז בית רבות ומגוונות מעניקות שרותי אשפוז ביתי, כך שאם אתם מבקשים לעצמכם שרות איכותי ומקצועי, צרו קשר עם הומדיקל. הומדיקל מספקת ללקוחותיה שירות מקצועי, איכותי ומהימן ומקפידה על הצרכים האישיים של כל אחד ואחת מלקוחותיה.

למידע נוסף לחצו כאן