תהליך של שיקום ביתי ולמי השירות מתאים?

תהליך של שיקום ביתי

תחום הטיפול הביתי התפתח במהלך העשורים האחרונים במדינות שונות מסביב לעולם ובמהלך השנים האחרונות ניתן לראות מגמה מובהקת של תחום זה גם בישראל. תחום הטיפול הביתי, עוסק במגוון רחב של שירותי אשפוז ושיקום בסביבת המגורים של המטופל, באמצעות שירותי רפואה הניתנים להתאמה פרטנית גם לצרכיו הבריאותיים – רפואיים של המטופל וגם לצרכי יישום הטיפול בסביבת המגורים הפרטית.

מהו תהליך שיקום ביתי?

שיקום ביתי הוא תהליך שיקומי המיושם בבית המטופל בהתאם למעטפת השיקומית הנחוצה לו. בדומה לכל תהליך שיקומי המיושם במוסד רפואי כזה או אחר, גם תהליך השיקום הביתי, מאפשר למטופל/ת להסתייע במעטפת רפואית שיקומית המותאמת למצבו. התהליך השיקומי בבית, מתאפשר בכל אותם מקרים בהם את המטופל מלווה צוות שיקומי מוסמך ובעל ניסיון, העומד לרשותו במתכונת זמינות של 24/7.

שיקום ביתי – למי הוא מיועד?

השיקום הביתי הוא תהליך טיפולי שנועד להטבה מתמדת במצבו הרפואי של המטופל, כאשר תהליך השיקום עצמו מיועד לכלל המטופלים המתמודדים עם ירידה כזו או אחרת בתפקוד היומיומי שלהם כפועל יוצא מאירוע רפואי עימו הם התמודדו כגון:

  • מטופלים הנדרשים לשיקום לאחר שבת מוחי
  • מטופלים לאחר אירוע לבבי
  • מטופלים לאחר אירועי זיהומי כזה או אחר
  • מטופלים לאחר ניתוח אורטופדי כזה או אחר
  • מטופלים המתמודדים על מחלה כרונית ו/או מחלה מתמשכת
  • מטופלים לאחר תאונת דרכים/תאונת עבודה/תאונה אישית המגבילה את תנועתם

ומקרים נוספים בהם המטופל/ת, נדרש לתהליך שיקום זמני או מתמשך המחייב זמינות מסביב לשעון של צוות רפואי – שיקומי.

תהליך שיקום ביתי – כל היתרונות

תהליך שיקום ביתי פרטי בבית הלקוח, זוכה בשנים האחרונות להתעניינות הולכת וגוברת מצד מטופלים ובני משפחותיהם, הנדרשים לתהליך שיקומי בעקבות אחד או יותר מהמקרים המופיעים לעיל. הפופולאריות לה זוכה תחום השיקום הביתי, נובעת בין היתר על רקע היתרונות היחסיים (והמשמעותיים) הנלווים לשיקום הביתי לעומת תהליכי שיקום במוסדות רפואיים, וביניהם:

• שמירה (ככל הניתן) על שגרת היומיום של המטופל תוך צמצום הפגיעה בשגרה היומיומית
• תהליך המיושם במלואו בסביבת המגורים של המטופל, דבר התורם רבות להתמודדות אישית עם מורכבות התהליך
• רצף טיפולי המבוסס על צרכי הטיפול והשיקום על פי פרוטוקול רפואי בהתאם למצבו הרפואי – בריאותי של המטופל
• צמצום משמעותי של הסיכון לזיהומים הנוצרים כתוצאה משהות בבתי חולים/מוסדות רפואיים לצורך תהליך השיקום
• צמצום משמעותי לסיבוכים רפואיים העשויים להתפתח כתוצאה משהות ממושכת בבתי חולים/מוסדות רפואיים
• תהליך שיקום אישי המתמקד בשיפור התפקוד הפיזי והקוגניטיבי של המטופל

ויתרונות נוספים הנלווים לתהליך שיקום ביתי פרטי בבית הלקוח.

שיקום בית זה הומדיקל!

אנחנו בחברת הומדיקל, עוסקים ומתמחים בתחום הטיפול והשיקום הביתי ואנו עושים זאת אמצעות מעטפת רפואית מורחבת המשלבת בתוכה את כל הפתרונות הטיפוליים הנחוצים לצרכי השיקום הביתי. מעטפת זו כוללת בתוכה אבחון והערכה על ידי רופא מומחה, התאמת תכנית שיקום אישית בהתאם למצבו הרפואי בריאותי של המטופל, מעקב רציף אחר תהליך השיקום ומתן מענה לכל צורך רפואי, שיקומי וטיפולי במהלך תקופת השיקום הביתי. צוותי השיקום שלנו, מורכבים מרופאים מומחים, צוות אחיות, פיזיותרפיסטים, מרפאים בעיסוק, עובדים סוציאליים, קלינאים תקשורת ודיאטנים. אם גם אתם נדרשים לתהליך שיקום ורוצים להבטיח לעצמכם את כל היתרונות הנלווים לתהליכי שיקום בבית, אנו מזמינים גם אתכם ליצור איתנו קשר עוד היום, לשמוע על פתרונות הטיפול והשיקום הביתי המוצעים על ידינו ולהבטיח לעצמכם את הדרך הנכונה לתהליך שיקום מיטבי ששם במרכז את טובת המטופל ובני משפחתו.