בדיקת אקג בבית

בדיקת אקג בבית

אנחנו בהומדיקל, עושים הכול על מנת לקדם את תחום הרפואה הביתית בישראל, ומהיום, אנו מאפשרים גם לכם לקיים בדיקת א.ק.ג בבית.

מהי בדיקת א.ק.ג?

בדיקת אלקטרו- קרדיו- גרם (בקיצור א.ק.ג באנגלית: Electrocardiogram ובקיצור EKG ) הינה רישום הפעילות החשמלית של הלב. זוהי בדיקה בטוחה, זמינה ואינה פולשנית.
שריר הלב מופעל באמצעות אותות חשמליים: ישנם בלב תאים מיוחדים שמשחררים אות חשמלי באופן עצמוני, קבוע, ללא צורך בפקודות מהמוח, כלומר באופן אוטונומי.

בדיקת א.ק.ג (אלקטרוקרדיוגרם) היא אחת מהבדיקות היעילות והמהירות ביותר באמצעותה ניתן לבחון את רישום הפעילות החשמלית של הלב. בדיקה זו נחשבת לאחת מהבדיקות הנפוצות ביותר והיא אינה מצריכה הכנה מוקדמת.

כיצד מתבצעת הבדיקה?

בדיקת א.ק.ג מבוצעת באמצעות מכשיר ייעודי והיא אינה כרוכה בסיכונים כאלו ואחרים. הבדיקה עצמה מתבצעת תוך חיבור אלקטרודות לחזה ולגפיים העליונות והתחתונות, שנועדו לצורך קליטת הפעילות החשמלית של הלב, כאשר רישום הפעילות נעשה על גבי פלט ייעודי היוצא מתוך המכשיר. לצורך חיבור האלקטרודות, הנבדק נדרש להסיר את בגדיו בפלג גופו העליון, להוריד גרביים ולשכב על המיטה. טרם הצמדת האלקטרודות, הבודק מנקה את אזור ההדבקה באמצעות אלכוהול או הרטבת המקום במעט מים.
האלקטרודות בחזה מחוברות על פי רוב באמצעות מדבקות (תלוי במכשיר הבדיקה, ישנם מכשירים בהם יש רצועות סביב החזה), האלקטרודות בגפיים מחוברות באמצעות צבתות מיוחדות.

מתי יש לבצע בדיקת אק"ג?

הבדיקה נעשית באופן שגרתי במסגרת הכנה לניתוח, לקראת בדיקה קרדיולוגית, במסגרת בדיקות סקר שמטרתן לברר את מצבו הבריאותי של הנבדק או כאשר קיים חשד לבעיה לבבית- למשל כאשר הדופק אינו סדיר (מהיר מידי או איטי מידי) – איתור גורמים להפרעות קצב לב, כאבים בחזה ותסמינים נוספים, חיפוש עדות להתקף לב,היסטוריה משפחתית של בעיות לב, הערכת סימנים להגדלת שריר הלב, לפני ביצוע פעילות גופנית השורדת אישור, איתור לסימנים לדלקת בשריר הלב, ניטור השפעות של תרופות שעשויות להשפיע על הלב.

כמה זמן אורכת בדיקת א.ק.ג.?

הבדיקה אורכת פחות מ 5 דקות.

מי מבצע את הבדיקה?

את הבדיקה מבצע טכנאי/ת או אח/ות או רופא/ה.

מה צפוי במהלך הבדיקה?

במהלך הבדיקה הנבדק שוכב על מיטה/ספה ללא תזוזה, מאחר וכל תזוזה קטנה עשויה לשבש את התרשים. הבדיקה אינה כואבת.

כיצד מופק תרשים הא.ק.ג.:
מכשיר הא.ק.ג קולט את האותות החשמליים שעוברים בשריר הלב ומתרגם אותם לתרשים הכולל מקטעים, גלים וזיזים. הקווים מייצגים את הפעילות החשמלית שנוצרת בעת פעולת הלב.

כיצד נראה תרשים א.ק.ג תקין?

כיצד נראה תרשים אקג תקין

מה הם היתרונות של בדיקת אק"ג בבית?

בדיקת א.ק.ג בבית מבוצעת על ידינו בחברת הומדיקל במסגרת שירותי בדיקה עד הבית הכוללים מגוון רחב של בדיקות בבית המטופלים, וביניהן: בדיקות דם ושתן, בדיקות אולטרסאונד, בדיקות רנטגן, בדיקות עיניים, ועוד. מערך הבדיקות שלנו מיושם באמצעות מכשור מתקדם מסוגו ועל ידי צוות אחיות מוסמכות ו/או רופאים מומחים במסגרת שירותים עד הבית.

קיומה של בדיקת א.ק.ג עד הבית באמצעותנו, תאפשר גם לכם להסתייע בכל אחד מהיתרונות הבאים:

  • אין צורך בהפנייה לביצוע הבדיקה
  • הבדיקה מבוצעת במסגרת הבית בפריסה ארצית
  • הבדיקה מבוצעות ע"י אח/ות מוסמכים

למה דווקא איתנו?

כחברה מובילה בתחום הרפואה הביתית בישראל, קיומה של בדיקת א.ק.ג בבית הנבדק/ת, תאפשר גם לך להסתייע במגוון רחב של יתרונות, וביניהם:

• בדיקת א.ק.ג ביתית נערכת באמצעות מכשור ייעודי ומתקדם מסוגו
• לחברת הומדיקל מערך רופאים מומחים, אחים/יות מוסמכות, מטפלים פרא – רפואיים ועוד.
• מתן דגש על איכות הטיפול הרפואי תוך מיטוב היתרונות הנלווים לשירותי הרפואה הביתית